Zážitkové Lietanie

Splnte si svoj sen

• Absolvujte ZÁŽITKOVÝ alebo PREZENTAČNÝ let - atraktívny darček k rôznym príležitostiam !

• Zastúpenie spoločnosti TL-ULTRALIGHT na Slovensku, výrobca lietadiel STING, SIRIUS, STREAM a SPARKER.

SIRIUS

TECHNICKÉ DÁTA

  • Dĺžka:  6,97 m

  • Výška: 2,3 m

  • Rozpätie krídiel: 9,4 m

  • Plocha krídiel: 11,26 m2

  • Rozpätie vodorovných chvostových plôch: 3,0 m

  • Plocha vodorovných chvostových plôch: 2,1 m2

  • Plocha zvislej chvostovej plochy: 1,45 m2

  • Šírka kabíny: 113 cm

  • Neprekročiteľná rýchlosť: 253 km/h (IAS) 

  • Cestovná rýchlosť: 180 – 220 km/h

  • Minimálna rýchlosť pre ULL: 59km/h 

  • Stúpavosť (pri max. vzl. hmotnosti): 5,0 m/s 

  • Prázdna hmotnosť (podľa výbavy): 297 kg

  • Maximálna vzletová hmotnosť: pre ULL 472,5 kg ( pre LSA 600 kg)

  • Minimálna hmotnosť posádky: 60 kg

  • Maximálna hmotnosť posádky: 225 kg

  • Maximálna hmotnosť batožiny: 25 kg

  • Spotreba paliva (pri 75% max.výkonu): 16,2 L/h

  • Obsah palivových nádrží: 90 L (možnosť +30L v krídlach)

  • Dolet: 2000 km s nádržami v krídlach 

CHARAKTERISTIKA KONŠTRUKCIE:

SIRIUS je lietadlo celokompozitnej konštrukcie s motorom vpredu. S dvomi miestami vedľa seba. Vývoj pebiehal za pomoci nejmodernejších technológií. Za spomenutie stoja aplikácie CAD/CAM, CNC a ďaľšie špecifické výrobné postupy. Sirius vďaka týmto postupom získal presné spracovanie, rýchlu výrobu a bezchybnú kvalitu výsledného produktu. Skelet je vyrobený z uhlíkových vlákien. Trojkolový podvozok, predná noha riaditeľná, kola hlav.podvozku sú brzdené. V primárnej konštrukcii je použitých 85 % uhlíkového vlákna pre maximálnu pevnosť a úsporu hmotnosti. Poťah krídla a trupu je sendvič uhlíku a penového jadra zlepený epoxi lepidlom. Poťah je následne vákuovaný a vytvrdený v peci. Vysoko namáhané diely sú vyrábané v autokláve. Uhlíkový vysokopevnostný bezpečnostný rám zabezpečí posádke lietadla dostatok ochrany i pri otočení lietadla na chrbát. Lakovanie sa realizuje bielou dvojzložkovou farbou. Finálne dokončenie dizajnu sa realizuje polepom z vinylovej fólie v dizajne na želanie klienta. SIRUS je možne dodať i s plavákmi na vodu - ako jediný z európskych výrobcov! Plaváky sú vlastnej kompozitovej konštrukcie, pre max.bezpečnosť je telo plaváku rozdelené na viac sekcií. Jedna časť sekcie plaváku je prispôsobená ako ďalší batožinový priestor. Štvorbodový podvozok sa zasúva do samostatných šachiet v plavákoch, kola hlavného podvozku sú navyše vybavené brzdami a predne kolesá sú vlečená.

 

Komfort: Dostatočne široký priestor kabíny (až 113cm) a prístroje na ktoré ľahko dosiahnete! Naklonená časť palubnej dosky pred spolucestujúcim. To znamená že je všetko v zornom poli pilota a na dosah. Vytápanie a vetranie pilot a spolucestujúci. Úchyty z vonku a z vnútra kabíny pre ľahšie otváranie. Za sedadlami sa nachádza nadštandartne veľký priestor pre batožinu! Kabínu dokážeme prispôsobiť individuálnym želaniam a požiadavkám zákazníka, od analog prístrojov až po glass cocpit typu Garmin G3X. Čalúnenia (rôzne farby a materiály v koži) až po polep exteriéru lietadla. Ďalšie možnosti vid.cenník lietadla.

Riadenie, ovládanie a bezpečnosť: v oblasti riadenia lietadla sme sa sústredili na maximálne bezpečie a pohodlie. Štandartne je k dispozícii: kompletné dvojité riadenie. Nastaviteľné pedály pre nožné riadenie (rozsah 220 mm). Predná riadená podvozková noha. Hlavný podvozok brzdený. Elektricky ovládané vztlakové klapky. Uhlíkový vysokopevnostný bezpečnostný rám kabíny a záchranný padákový systém GRS ! SIRIUS je tiež možné dodať s najnovším glass kokpitom Garmin G3XTouch. Vďaka tomu máte k dispozícii najlepší, najkvalitnejší a najspoľahlivejší „glass cockpit“ na trhu. Na dotykových, extrémne jasných obrazovkách s vysokým rozlíšením a excelentnou viditeľnosťou na priamom slnku, si môžeme všetko potrebné zobraziť alebo nastaviť pomocou pár dotykov. 3D zobrazenie okolitého terénu, všetky druhy máp a okolitú prevádzku. 

 

MOTOR a VRTUĽA:

do SIRIUSA osadzujeme motory ROTAX 912, 914Turbo alebo 912iS so vstrekovaním paliva. Vrtule môžu byť pevné alebo staviteľné, rôznych typov a konštrukcií. Ideálnou voľbou pre SIRIUS je naša staviteľná vrtuľa PowerMax. 

ROTAX 912UL (80hp), 912ULS (100hp): Štvorvalcový, štvortaktný motor, kombinované chladenie hlav válcov kapalinou a vzduchom. Mazanie so suchou skriňou a olejovou nádržou na 3l oleja, automatické vymezovanie ventilovej vôle, 2 karburátory s konštantným tlakom v difuzore, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktné dvoj-okruhové zapalovanie, elektrický štartér, reduktor i = 2,43.

ROTAX 912 iS (100hp): Motor konštrukčne vychádza zo "100 koňového" Rotaxu 912 ULS. Hlavnou zmenou je nahradenie karburátorov pre prípravu a úpravu zmesi systémom zdvojeného vstrekovania paliva, elektronickou riadiacou jednotkou. Ďalšími zmenami sú posilnenie olejového čerpadla a zvýšenie výkonu generátora. Štvorvalcový, štvortaktný motor, kombinované chladenie hlav válcov kapalinou a vzduchom. Mazanie so suchou skriňou a olejovou nádržou na 3l oleja, automatické vymezovanie ventilovej vôle, zdvojené elektronické vstrekovanie paliva, elektronické riadenie motora(EMS), elektrický štartér, reduktor otáčok vrtule, sací systém motoru.

ROTAX 914UL Turbo (115hp): Štvorvalcový, štvortaktný motor, kombinované chladenie hlav válcov kapalinou a vzduchom, s turbodmychadlom, mazanie so suchou skriňou a olejovou nádržou na 3l oleja, automatické vymedzovanie ventilové vôle, dva karburátory s konštantným tlakom v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvojokruhové zapalovanie, elektrický štartér, reduktor i =2,43 s preklzovou spojkou

Vrtuľa PowerMax:Trojlistá ťažná, za letu staviteľná vrtula. Náboj vrtule zo zliatin hliníku tvorí vrchná a spodná príruba s viekom. Vo vnútri náboja sú umiestnené mechanizmy nastavovania listov vrtule. Zmena úhlu nastavenia listov sa realizuje pomocou servomotora. List je tvorený z koreňovej časti (zliatina hliníka) a samotného kompozitového listu. Do náboja je uchytený pomocou dvojice axiálnych ložísk. Servomotor je umiestnený mimo náboj vrtule nad reduktor motoru a nastavovanie listov sa ovláda dutou osou reduktora a vrtule.